Door to door - Steven Schachter



Ik kon maar niet op titel van deze film komen en aan de naam van de hoofdrolspeler, William Macy. 

En telkens als ik Steven Buscemi zie dacht ik dat hij het was. Kennelijk vond ik dat er enige vergelijking in uiterlijk was. Helemaal niet waar, maar toch..

Gisteren een tip gekregen om de film "In the soup" te gaan zien (leuk, met Jim Jarmusch en Steven Buscemi) en zo dacht ik weer aan mijn zoektocht. Gegoogled op salesman, het was deadeasy uiteindelijk. Door to door - gebaseerd op een waargebeurd verhaal - gaat over het leven van een salesman (geboren met een hersenafwijking) en ontroerend gespeeld door Macy. 

Hier tekst, overgenomen van Moviemeter: 

Regie: Steven Schachter met William H. Macy, Helen Mirren en Kyra Sedgwick 

De met een hersenafwijking geboren Bill Porter (Macy) struinde veertig jaar als deur-aan-deur verkoper door de straten van Portland. Langzaam maar zeker wordt hij een lokaal cultfiguur en wordt warm onthaald door de bevolking. Als zijn moeder (Mirren) en enige vriend alzheimer krijgt worden de dagen somberder. 'Door To Door' is gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

Meet the real salesman, Click here