Skyfall - Sam Mendes




Meestal schrijf ik geen impressie van de films die ik zie, it's too timeconsuming. Ok, iemand was nieuwsgierig hoe ik het vond. Meteen maar beginnen met een confession. Mijn overenthousiasme belemmert vaak het geven van kritiek. That's just the way it is, can't help it. Het was lang geleden dat ik een Bondfilm heb gezien en deze ook de eerste met Daniel Craig in de hoofdrol. Het begint meteen met actie en de chaos op zo'n markt vond ik een beetje "seen too many of those scenes". Wel geweldig was de motorrit op de smalle richel. Zijn toch maar stuntmannen die dat even doen, griezelig eng. Casting is goed gedaan, acteurs/actrice (met name Judy Dench natuurlijk) passen goed in de film. En dan de scene op het eiland, entree van Javier Bardem. Whoop whoop. Na een half uur film verwacht je hem natuurlijk al, maar dat kalme loopje. Een gay vilain, geweldig. De gadgets en slimmigheden van Q hou ik ook van. Einde van de film vond ik persoonlijk wat minder. Gooien met bommetjes en opblazen van het huis...mwah mwah. En Judi Dench die kennelijk wil stoppen met haar rol, dus moest ze dood. Conclusie. Zeker geen slechte film, dacht alleen niet meteen aan een onvervalste "Bond" film, (tja, wat is dat eigenlijk?) meer genre a la Bourne Identity films. Ok, dit was even hap snap, misschien pas ik het nog aan.

IMDB



Soundtrack